Skolungdom till Väse/Vallargärdet

Jag har alltid någon speciell känsla när jag åker en ny buss. Eller inte en "ny" buss, utan en linje man inte åkt med.

Att åka 400an är ju ren rutin. Man vet att det tar ca 7min från skolan hem till Ulvsby, om man nu inte sitter 401an som går via Edsgatan. Man vet hur alla hus ser ut utanför det skitiga fönstret och man vet när man ska trycka på stopp knappen.

Men när man åker en annan buss så får man alltid en speciell känsla. Man vet liksom inte vart man är på väg, man vet inte hur husen ser ut utanför och man vet inte riktigt när man ska trycka på stopp. Allt känns nytt på något vis. Den känslan hade jag i början när jag skulle åka till Maja. Men efter att åkt 501 varje vecka börjar allt bli lite rutin. Jag vet när jag ska trycka, jag vet hur husen efter vägen ser ut och jag vet hur lång tid det tar att åka.

Jag tror jag börjar känna mig lite som hemma. Har ju till och med en egen pizza i frysen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0