gammal kexchoklad och en buss som inte kom.

tänkte lägga in en bild,
så man kan se hur lovely objektivet är,
men jag orkar inte. Så det får bli imorn eller någon annan dag!

Idag har det vart en jobbig dag, minst sakt.
Skolan var dryg, och de va mycket folk på gymmet.
Sen kom aldrig bussen som jag skulle ta n till stan,
o den som kom efter var sen. Som vanligt.
Så när jag väl kom in till stan efter att folk gått av och på
i onödan (i mitt tycke) och ett rödljus och ett övergångsställ
kommer jag till torget, men ser min buss åka iväg, hemmåt.
utan mig. Då blir jag arg och ringer pappa,
men vad ska han göra åt saken.

Så jag får gå på stan en timma, mindre kul.
Och det leder ju till att jag bara inte kan låta bli
att handla saker på rea.
Kexchoklad köpte jag med, 3 för 18.
Men det visade sig att 2 av 3 gick ut i december 2009.
Så där gick jag, utan kvitto och bråttom till bussen
med 2 gamla och en "ny" kexchoklad,
och ingen chans att lämna tillbaka dom!
Dumma hemköp, dumma tanten i kassan.
Hon kunde väl ha sakt något? Men isället lurar hon o alla
andra på hemköp mig att köpa gamalt godis
genom att sätta upp en skylt "3 FÖR 18:-"

Nu sitter jag här och försöker intala mig själv att gå och lägga mig,
Men hur går det egentligen? Inte så bra tror jag.
aja, okej.. nu slutar jag skriva. NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0