Jag härmas lite

Nu tänker jag härma Maja lite och göra min egna lista.


Några saker att tycka mindere om eller inte alls.
När Paddan är ute på kvällen och är precis där jag är.
När man är jätte törstig och tror att det är saft man ska dricka så är de kolsyrat.
Att lampan är tänd i hallen när man ska sova och inte orkar gå upp och släcka den.
Orättvisa.
De gångerna man vaknar av att man är kissnödig men inte orkar gå upp för att göra något åt saken.
Att det är knäpptyst när jag ska sova.
När katten verkar spårlöstborta.
När man är hungrig fast man inte vet vad man vill äta.
Att man alltid blir sjuk dagarna innan skolavslutningen eller att man blir det på loven.
Att "gå in" nya skor och antagligen få skavsår.
De dagar man blir hyper när man kommit hem från gymmet.
Att inte hinna med något alls.
Arbetsmiljö, mediekommunikation och multimedia.
Att ha läst engelska A&B men inte lärt sig något.



Några saker att tycka mer om eller älska.
När man är helt fast i en bok och inte kan sluta läsa.
Köttet man äter i Tyskland.
När man kommer hem efter en lång promenad med hunden.
Stunden när man blir sams.
Att ha valpar och se hur de växer.
Känslan man får av att stiga av ett plan i ett annat land.
Att gå på Greklands gator.
När man får ett bättre betyg än man väntat sig.
När en person vet vad man heter fast man tror att de inte vet eller kommer ihåg.
Överraskningar, bra sådana.
Vitlök.
När man kan äta frukost ute i solen.
Ett nystädat rum.
Lägga sig nyduschad i en säng med nya sängkläder.
En kväll med underbara vänner.


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag blir verkligen så himla glad av att folk kommer ihåg mitt namn ibland :)

Och man får härmas!

2010-07-18 @ 16:20:22
URL: http://mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0