nötkärna vs. piggsvin vs. piggelin.

tar en paus från skrivandet (jag har faktiskt börjat).
kom på en grej, eller jag snarare undrar en grej.
varför säger man att man är pigg som en nötkärna?
fattar det inte riktigt, de vore ju tillomed bättre om man sa pigg som ett piggsvin? eller kanske piggelin? lite pontus varning på den meningen kanske. Men de borde ju finnas något som man kan säga som kan relatera till något som är lite mer sant eller hur man nu ska formulera sig. Det blev väldigt flummigt detta känner jag. Tror nog att det är dags att sova, när ja gjort klart det jag ska.

sen är det väldigt tråkigt att skriva "arbetsmiljö", ifall någon skulle undra. har gjort det allt för många gånger idag.

Kommentarer
Postat av: Vicky

pigg som ett gameboy.

Varför heter det ens gameBOY, könsdiskrimenering!!

2010-01-19 @ 20:03:59
URL: http://trumvirvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0