2 vita älgar och ett rötet hus.

jag & mamma sitter i bilen: blablabla, lalala.
jag: åh kolla, två vita älgar :)
(helt neutral röst, som om man såg två vita älgar iaf minst 1gång i veckan)
mamma: VA! (trycker hårt på bromsen, och backar snabbt till baka)
jag tänker inte så mkt. bara liksom, jaha 2vita älgar, va kul. vad söta.
mamma: MEN TA FRAM KAMERAN DÅ!?
sen kommer ja på vad jag egentligen har sett, OJ SHIT! snabbt med att byta objektiv, men dom springer in i skogen...åååånej. var jag tvungen att byta objektiv, kunde ja liksom inte ha tagit iaf 1 kort med de jag hade på? åååå. aja.
mamma: men vi ser dom nog lite längre upp.
mamma kör fram nåra meter. vi ser dom. "gå ut då?"
jag: men tänk om dm springer efter mig då? :|
mamma: duu, dom är nog mer rädd för dig än va du är för dom! gå ut nu!
jag går ut, ser dom bakom massa grenar. och de ända ja hör är mamma som säger "gå närmare, gå närmare!" jaaa...bilderna blev något suddiga. men man ser att de är nått stort vitt med stora söta öron :D haha.

detta hände iaf när vi var påväg hem efter vår lilla tripp till ett förfallet hus som är bort i skogarna. var ju egentligen meningen att jag skulle fota en gammal folkvagnsbuss. men efter att jag kom på att jag ville till huset på änga, gick de inte att få ett enda bra kort på bilen, (ellr nått blev väl bra). så vi åkte till huset, som pappa engång hade tänkt att renovera/göra klart. eftersom han som byggde de aldrig blev klar. oså. lång historia. min farmon ägde de iaf en gång, efter att han gubben hade dött.
nu pluggar ja matte, skriver svenska grej och läser lite harry potter.
hejdå.

här kmr lite bilder, som blev lite för små..men äsch.








Kommentarer
Postat av: Jonas

Ojoj, det var inte igår man såg det huset... :)

2009-10-09 @ 09:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0